U autožárovek sledujeme především množství světla, délku světelného paprsku, životnost a cenu výrobku, ale častokrát zůstává stranou zájmu řidičů barva bílého světla. U standardních výrobků se jedná o teplý odstín, který však pro provoz za snížené viditelnosti příliš vhodný není.večerní dálniční provoz

Proč volit chladnější barevný odstín světla

Únava za volantem – jestliže za volant usedá dobře odpočatý řidič, bez spánkového deficitu, psychicky vyrovnaný a spokojený, bez známek postižení stresem a bez zdravotních obtíží, můžeme hovořit o ideální jízdní konstelaci. K takovému jevu však dochází velmi zřídka, většina z nás řeší nějaký problém, který se pochopitelně promítne i za volantem. K únavě při řízení přispívá i nevhodná barva autožárovek, jestliže je odstín příliš teplý, prodlužuje se tím reakční čas a zvyšuje pravděpodobnost dopravní nehody.
Věk řidiče – na silnice každý den vyjíždí v České republice zhruba několik stovek seniorů. I přesto, že to mohou být řidiči s mnoha zkušenostmi, a jsou velmi opatrní, přece jen je věk limitujícím faktorem. Čím je člověk starší, tím hůře a pomaleji se regeneruje. Má pomalejší reakce, hůře vidí a tito lidé mají k mikrospánku za volantem a únavě blíž, než dvacetiletí mladíci. Pro seniory jsou studené odstíny „neutrální bílé“ vhodným řešením, jak zpříjemnit řízení vozu a podpořit bezpečnost silničního provozu.pohled na řidiče za volantem
Více jasu – prémiové výrobky žárovek do předních světlometů mívají kromě delšího světelného kuželu a chladnějšího odstínu i přijatelnější jas. Vyšší jas znatelně zvyšuje komfort při řízení a přibližuje tím řidiče jízdě za denního slunečního světla. Každé nepatrné zvýšení hodnoty teploty chromatičnosti žárovek H7 Lightpark se projeví pozitivně, zvláště pak u výrobků, jako je např. Osram Cool Blue Intense, kde se barevná teplota ustálila na hodnotě 4200 K (u běžných autožárovek je zhruba 3200 K).